- INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE
Program operacyjny | Program Operacyjny Polska Wschodnia |
Oś Priorytetowa | 1 Przedsiębiorcza Polska Wschodnia |
Działanie | 1.4 Wzór na konkurencję |
Tytuł projektu:
Wzrost innowacyjności przez wdrożenie Strategii Wzorniczej w przedsiębiorstwie Solplast Packaging
Krótki opis projektu:
Projekt obejmuje wdrożenie w ramach działalności gospodarczej Wnioskodawcy nowych produktów w postaci rodziny
kanistrów sztaplowanych o pojemności 5 i 10 litrów zamykanych nakrętkami.
Z przeprowadzonych analiz wynika, że produkty te będą z pewnością produktami innowacyjnymi na poziomie firmy.
W celu wdrożenia w firmie Solplast Packaging innowacji produktowej na skalę przedsiębiorstwa, zgodnie z rekomendacjami
zawartymi we wcześniej opracowanej Strategii wzorniczej, planowane jest opracowanie koncepcji i projektów nowych
wyrobów przez wybranych w tym celu projektantów/designerów we współpracy z Wnioskodawcą. Do rozpoczęcia produkcji
nowych produktów konieczny będzie zakup następujących maszyn i urządzeń, zgodnie z rekomendacjami w Strategii
wzorniczej:
- Forma na kanister 5L,
- Maszyna od 5 do 10L,
- Forma na kanister 10L,
- Forma na nakrętki do kanistra 5L,
- Wtryskarka o sile zwarcia 260 T,
- Forma na nakrętki do kanistra 10 L
Wyżej wskazane maszyny i urządzenia pozwalają wytwarzać produkty nowej generacji ze specjalnych mieszanek materiałów
(niemożliwych do wykorzystania w obecnych procesach produkcji stosowanych przez Wnioskodawcę) w sposób powtarzalny
na skalę przemysłową.
W ramach projektu zaplanowano również działania wizerunkowe i marketingowe, obejmujące w szczególności zakup usługi
doradczej w zakresie:
– Zaprojektowania kanistra sztaplowanego o pojemności 5 i 10 litrów oraz zaprojektowanie zakrętek do tych pojemników.
– opracowania projektu nowej strony internetowej.
Cel projektu
Nadrzędnym celem realizacji niniejszego projektu jest wdrożenie strategii wzorniczej firmy SOLPLAST PACKAGING. W ramach I
etapu Projektu przeprowadzono na zlecenie Wnioskodawcy audyt wzorniczy, na podstawie którego powstała Strategia
wzornicza. Pozwoliło to określić potencjał i kierunki działań w obszarze rozwoju wzornictwa przemysłowego.
W ramach II etapu wdrażania Projektu planowana jest realizacja wybranych elementów Strategii wzorniczej, przez co możliwe
będzie wprowadzenie innowacji pozwalającej podnieść atrakcyjność produktów Wnioskodawcy na rynku. Realizacja projektu
przyniesie zatem wprowadzenie innowacji produktowej w postaci kanistrów sztaplowanych o pojemności 5 i 10 litrów.
W ramach II fazy Projektu Wnioskodawca wdroży produkcję wyrobów dotychczas w ogóle nieprodukowanych w firmie.
Ponadto produkty te będą odznaczać się nowym składem materiałów tworzących ich strukturę poprzez specjalne domieszki
mineralne i biodegradowalne.
Planowane efekty:
Bezpośrednim efektem Projektu będzie wdrożenie strategii wzorniczej Solplast Packaging, co umożliwi Wnioskodawcy
rozszerzenie oferty produktowej, poprzez wprowadzenie na rynek nowych produktów. Wnioskodawca zamierza w ramach
Projektu wdrożyć na rynek nowe produkty w postaci kanistrów sztaplowanych o pojemności 5 i 10 litrów zamykanych
zakrętkami. W wyniku realizacji projektu dojdzie do podniesienia innowacyjności firmy Solplast Packaging oraz rozbudowy
parku maszynowego dzięki nabyciu nowoczesnych maszyn takich jak:
– Butelczarka do kanistrów sztaplowanych od 5 do 10 litrów,
– Wtryskarka o sile zwarcia 260 t – maszyna do produkcji nakrętek do kanistrów sztaplowanych.
Poprawie ulegnie również design wyrobów oraz wprowadzony zostanie system zarządzania wzornictwem. Zastosowane
zostaną także nowe metody komunikacji z klientami (automatyzacja marketingu, SEM, SEO). Dzięki realizacji projektu nastąpi
rozszerzenie działalności Wnioskodawcy oraz rozpoczęcie wytwarzania nowych produktów
Wartość projektu: 1 600 000,00 zł
Dofinansowanie projektu z UE: 880 000,00 zł